Spring naar content

Teamwork Interiors x Leadrs

Cliënt: Teamwork Interiors

Oplossing: Recruitment

Sector: Zakelijke dienstverlening

Vraagstuk

Moeilijk vervulbare vacatures

Teamwork Interiors is een internationale interieurbouwer. Zij realiseren interieurs op maat passend bij elk merk of winkelconcept. Voorbereiding op het werk is het eerste deel van de productie. En daar zijn natuurlijk werkvoorbereiders voor nodig. De vraag was daarom: hoe kunnen we de juiste kandidaten werven voor deze moeilijk vervulbare vacature?

Aanpak

Wie is de doelgroep?

Om een goed beeld te krijgen van de doelgroep is er een uitgebreid doelgroeponderzoek gedaan. Wie is de doelgroep en hoe moeilijk is het om hen te bereiken? Voldoet de klant met hun USP’s en arbeidsvoorwaarden aan wat er belangrijk is voor de doelgroep? En zijn zij onderscheidend genoeg ten opzichte van de concurrenten?

Funnel vergroten

Uit het doelgroeponderzoek kwam inderdaad naar voren dat werkvoorbereider interieurbouw een moeilijk vervulbare functie is. Uit het onderzoek blijkt dat er 31 vacatures zijn op iedere werkvoorbereider interieurbouw. Dit is enorm veel. Daarnaast is slechts 8% van de doelgroep op zoek naar een baan. We zijn daarom campagnes gaan voeren in meerdere fases, zodat we niet alleen focussen op het laaghangend fruit, maar ons ook richten op de latent zoekenden. Campagnes die gedraaid hebben zijn: branding video campagnes, websiteverkeer campagnes via zowel Meta als Google, search campagnes en lead ad campagnes.

+ 365%

vacatures bekeken

+ 1300%

sollicitanten

"Bij moeilijk vervulbare functies is het extra belangrijk om de doelgroep goed te onderzoeken en de belangrijkste pullfactoren op te nemen in je campagne uiting en landingspagina."

- Amke Smit - SEA consultant Leadrs

Pullfactoren

Naast een sterke uiting is de landingspagina één van de belangrijkste succesfactoren van een campagne. Het is dan ook belangrijk dat deze goed is opgebouwd, de juiste USP’s worden beschreven en een laagdrempelig sollicitatieformulier bevat. Uit het doelgroeponderzoek kwam naar voren dat het salaris en een vast contract belangrijk zijn voor een werkvoorbereider. Zo ook flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Dit is dus ook benoemd in zowel de uiting als op de landingspagina.

Investeren in online branding

Ondanks dat bedrijven vaak per direct op zoek zijn naar nieuwe collega’s, is het belangrijk om te blijven investeren in je employer branding. Zeker gezien de krappe arbeidsmarkt en de concurrentie.

Lessons learned

  • Bouw aan je employer branding
  • Pas de campagnestrategie aan op de doelgroep
  • Trigger de doelgroep met de juiste USP’s
leadrs_cardsv2

Wat zijn jouw ambities?
Neem vrijblijvend contact op!

Solliciteer direct

"*" geeft vereiste velden aan

Toegestane bestandstypen: docx, doc, txt, pdf, jpg, png, Max. bestandsgrootte: 10 MB.

Plan een vrijblijvend gesprek

Benieuwd naar welke aanpak past bij jouw vraagstuk? Met slechts 5 vragen, kunnen we jou een passend voorstel doen!

dafsdf