Cliënt: Dichterbij
Oplossing: Recruitment
Sector: Zorg
Vraagstuk
Het maximaliseren van het aantal sollicitanten
De vraag naar Verzorgende IG werknemers is in Nederland enorm groot en de kandidaten zijn schaars. Samen met Dichterbij hebben we een plan gemaakt waarbij Dichterbij zich als werkgever heeft neergezet maar waarbij er ook sollicitanten zijn gerealiseerd. De combinatie hiervan resulteerde in kwalitatief goede sollicitanten.
Aanpak
Het gebruik van het STDC-model in combinatie met Lead Ads
Voor deze campagne is er specifiek gekozen voor Meta (Facebook & LinkedIn) vanwege hun relatief goedkope kosten en brede bereik. Om meer en kwalitatief goede sollicitanten te realiseren is er gekozen om te werken met twee fases uit het STDC model. Op deze manier geven we in de Think fase de doelgroep eerst een kijkje hoe het is om als Verzorgende Ig te werken bij Dichterbij. Vervolgens hebben we de Do fase ingezet om sollicitanten te realiseren. De Think fase hebben we zo ingericht dat de campagne werd bijgestuurd op videoweergaven. Hiermee bereikte niet alleen de relevante doelgroep maar op deze manier konden we ook een remarketing doelgroep maken. Na 3 weken dat de Think fase live stond is de Do fase met de remarketing doelgroep live gegaan.
sollicitanten
CPL
Vertoningen
"Al jaren werken wij op een fijne en succesvolle manier samen met Leadrs. Ze denken mee over de inhoud én de vorm van onze campagnes. Bovendien denken ze ook proactief mee in oplossingen wanneer een campagne niet het gewenste resultaat behaalt."
- Estelle van den Hurk – Dichterbij
Optimalisatie
In eerste instantie was de campagne in de DO fase zo ingericht dat men werd gestuurd naar de landingspagina om daar te solliciteren. Na 2 maanden merkte we dat dit niet goed werkte en is de campagne aangepast naar een Lead Ad campagne. Dit is opgezet in goed overleg met Dichterbij, omdat het van essentieel belang is dat de leads wel goed opgevolgd konden worden. De aanpassing was met succes en resulteerde in 37 leads.
Kwaliteit en opvolging van de leads
De vragen in het formulier, die is ingezet bij de Lead Ad, zijn in afstemming met Dichterbij geformuleerd. Door de juiste vragen te stellen, hebben we ervoor gezorgd dat de kwaliteit van de leads zo optimaal mogelijk waren. Vervolgens werden de leads opgevolgd door het Recruitment team van Dichterbij.
Het blijven leren en bijsturen van campagnes is essentieel voor het optimale resultaat voor de klant
Het gebruik van verschillende fases en het continu optimaliseren van de campagnes hebben bijgedragen aan het beste resultaat voor de klant. Hierbij hebben we niet alleen de focus gelegd op het behalen van zoveel mogelijk leads, maar vinden wij de kwaliteit van de sollicitanten nog vele malen belangrijker.
Lessons learned
- Zorg voor een goede afstemming in verschillende fases
- Zorg ervoor dat converteren laagdrempelig is
- Focus op kwalitatief goede sollicitanten