Cliënt: Actief Werkt!
Oplossing: Recruitment
Sector: Uitzendbranche
Vraagstuk
Van zichtbaarheid naar sollicitatie
Voor Actief Werkt! hebben we een totaal aanpak gehanteerd waarin alle kanalen samen moesten komen. Landingspagina’s werden geoptimaliseerd voor de hoogste conversiepercentages en de kanaalkeuzes werden gedaan aan de hand van de doelgroep die moest worden aangesproken.
Aanpak
Op zoek naar kwalitatieve sollicitanten
De focus lag op het zoveel mogelijk binnenhalen van kwalitatieve sollicitanten. Dit hebben we bereikt door gefundeerde kanaalkeuzes, aansluitende advertenties en sterk converterende landingspagina’s. Door deze aanpak kunnen we organisatie in eerste instantie voorzien van voldoende sollicitanten en vanuit deze positie optimaliseren. Het uiteindelijke doel is om flexkrachten of vast personeel te plaatsen. Het verbeteren van de sollicitanten kwaliteit in samenwerking met Actief Werkt! moet ervoor zorgen dat het rendement zich blijft verbeteren.
miljoen vertoningen
sollicitanten
jaar samenwerking
"De mix van campagnekanalen en aanpak van de landingspagina’s waar de sollicitatie plaats moet vinden hebben er samen voor gezorgd dat er voor verschillende openstaande functies een continue stroom is aan kwalitatieve sollicitanten."
- Marion - Marketing Manager
Winnende landingspagina
Om het aantal sollicitanten te maximaliseren hebben we een winnende landingspagina aangemaakt. De pagina heeft geen afleiding, duidelijk doel en een eenvoudig formulier met de benodigde gegevens.
Strategische kanaalkeuze
We hebben de kanaalkeuze voor de campagnes aangepast op basis van de doelgroep die moet worden bereikt. Hiermee kunnen we beperkingen van verschillende social kanalen omzeilen en onder de aandacht komen bij de doelgroep die we willen bereiken.
Branding als fundering
Om vanuit de 12 branches voor Actief Werkt! zichtbaar te zijn hanteren we een always on strategie. De personen uit deze doelgroepen kunnen we strategisch inzetten voor vervolg campagnes op specifieke functies.
De concurrent altijd een stapje voor willen blijven
De successen die we samen hebben behaald komen door het structureel experimenteren met verschillende vacaturecampagnes. Goede resultaten kunnen altijd beter en een gefaald experiment is een goede les om het beter te doen.
Lessons learned
- Focus op goed converterende landingspagina
- Kanaalkeuze afstemmen op doelgroep
- Continue zichtbaarheid zorgt voor goede doelgroep segmentatie