Spring naar content

Highcare x Leadrs

Cliënt: Highcare

Oplossing: Recruitment

Sector: Zorg

Vraagstuk

Hogere kwaliteit sollicitaties

Highcare kwam in aanraking met Leadrs via hun communicatiebureau No Tomato. Ze waren op zoek naar een partner die met online expertise kan bijdragen aan de groei van de organisatie. Het concrete vraagstuk hierbij was het verkrijgen van kwalitatief betere profielen van zorgprofessionals, om beter invulling te kunnen geven aan de vraag van hun opdrachtgevers. Waar we voor Highcare op alle profielen aan de slag zijn gegaan, gaat deze case specifiek over de werving van ZZP’ers voor de Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg (VVT).

Aanpak

Versimpel het sollicitatieproces

De keuze voor de social campagnes viel op de Meta platformen (Facebook & Instagram) door hun brede en relatief goedkope bereik, en LinkedIn voor het behalen van de meest kwalitatieve leads. Verschillende mogelijkheden zijn getest en bekeken.

Hypothese: Via een verkeerscampagne op landingspagina kwamen er slechts 24 sollicitanten binnen in de periode april t/m augustus. Naar verwachting zijn dit lage aantallen doordat de drempel om te solliciteren hoog is.  Door de inzet van leadformulieren binnen Facebook, verlagen we de drempel en verwachten we een forse stijging in het aantal leads te zien.

€ 11,58

CPL

512

sollicitaties

385807

vertoningen

"Deze verbluffende resultaten hebben niet alleen een positieve impact gehad op ons wervingsproces, maar ook op ons vermogen om hoogwaardige zorgprofessionals aan te trekken en aan te bieden aan onze opdrachtgevers. Leadrs heeft zich bewezen als een waardevolle partner voor Highcare, en we kijken met vertrouwen naar de toekomst. "

- Marco van der Broeck

Efficiënte opvolging

De campagne bracht ook uitdagingen met zich mee. Zo is een leadformulier enorm aantrekkelijk voor een gebruiker maar vereist het tegelijkertijd veel werk aan de achterkant. Omdat al snel bleek dat het om grote getalen ging was het niet wenselijk voor Highcare om deze leads allemaal handmatig te downloaden en bij te houden. Om dit probleem aan te pakken en de flow zo effectief mogelijk aan te pakken hebben we een koppeling gemaakt met Zapier. Zapier is een externe automatisering tool die verschillende applicaties met elkaar kan verbinden. Hier hebben we Gmail, Google Sheets en Spotler aan gekoppeld zodat enerzijds een zorgprofessional de correcte opvolging krijgt en anderzijds dit voor de verschillende domeinmanagers bij Highcare aan de achterkant inzichtelijk was.

Blijven testen en optimaliseren

We blijven continu bijsturen op de resultaten en de kwaliteit van de sollicitaties. Niet alleen focussen we ons op het behalen van zoveel mogelijk leads, maar de kwaliteit is nog vele malen belangrijker!

Lessons learned

  • Focus op goed converterende landingspagina
  • Opvolgproces na sollicitatie optimaliseren
  • Zorg voor een goede terugkoppeling op de kwaliteit
leadrs_cardsv2

Wat zijn jouw ambities?
Neem vrijblijvend contact op!

Solliciteer direct

"*" geeft vereiste velden aan

Toegestane bestandstypen: docx, doc, txt, pdf, jpg, png, Max. bestandsgrootte: 10 MB.

Plan een vrijblijvend gesprek

Benieuwd naar welke aanpak past bij jouw vraagstuk? Met slechts 5 vragen, kunnen we jou een passend voorstel doen!

dafsdf