Cliënt: Niek Roos
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Retail
Vraagstuk
Hoe kunnen we de leadgeneratie campagnes beter inzetten?
Hoe kunnen we meer aanvragen verkrijgen door slim gebruik te maken van externe databronnen (huiskenmerken zoals WOZ waarde en koopwoningen). En op welke wijze kunnen we het gehele opvolgproces automatiseren zodat de aanvragen automatisch een brochure ontvangen.
Aanpak
Slimme leadgeneratie
Vanuit de Think fase zijn we in eerste instantie gestart met een websitebezoeken campagne zodat bezoekers inspiratie op kunnen doen. Deze campagnes werden opgevolgd met een lead ad campagne op brochure aanvragen. De brochure aanvragen worden vervolgens opgevolgd door een e-mailmarketing flow.
CPL
convesie brochure naar offerte
"Door de inzet van de lead ad campagne met automatische opvolging is niet alleen het aantal brochure aanvragen gestegen, maar hebben we ook het opvolgproces efficiënter ingericht. "
- Luuk Roos
Lead Ad campagnes
Ter opvolging van de websitebezoeken campagne ter inspiratie hebben we een lead ad campagne opgezet om brochure aanvragen te realiseren. In deze lead ad campagne targeten we op postcodes die koopwoningen bevatten met een WOZ waarde van >300k.
Automatische leadopvolging
De brochure aanvragen vanuit de lead ad campagne worden automatisch opgevolgd met een mailflow. Hiervoor hebben we met Zapier een koppeling gemaakt met het e-mailmarketingsysteem van Niek Roos. Direct na het inzenden van het lead ad formulier wordt de brochure automatisch verzonden. 10 dagen na de eerste mailing werd er opnieuw een mail gestuurd in de vorm van een opvolging. Hierin wordt gevraagd of alles duidelijk was, is er de mogelijkheid om de brochure opnieuw te bekijken, een afspraak in te plannen of de configurator in te vullen. Eventuele verdere opvolging wordt gedaan door de klantenservice van Niek Roos.
Efficiëntie door automatisering
De successen die we met deze campagne hebben behaald zijn niet alleen terug te zien in het aantal brochure aanvragen en offerte aanvragen, maar hebben ook geleid tot een efficiëntere inzet van de klantenservice capaciteit.
Lessons learned
- Zorg voor een soepele opvolging van eerste contact tot offerte aanvraag
- Test met het aantal dagen tussen de opvolgmails voor een optimaal traject
- Check regelmatig op de kwaliteit van je aanvragen