Spring naar content

Niek Roos x Leadrs

Cliënt: Niek Roos

Oplossing: Leadgeneratie

Sector: Retail

Vraagstuk

Hoe kunnen we de leadgeneratie campagnes beter inzetten?

Hoe kunnen we meer aanvragen verkrijgen door slim gebruik te maken van externe databronnen (huiskenmerken zoals WOZ waarde en koopwoningen). En op welke wijze kunnen we het gehele opvolgproces automatiseren zodat de aanvragen automatisch een brochure ontvangen.

Aanpak

Slimme leadgeneratie

Vanuit de Think fase zijn we in eerste instantie gestart met een websitebezoeken campagne zodat bezoekers inspiratie op kunnen doen. Deze campagnes werden opgevolgd met een lead ad campagne op brochure aanvragen. De brochure aanvragen worden vervolgens opgevolgd door een e-mailmarketing flow.

73%

CPL

45%

convesie brochure naar offerte

"Door de inzet van de lead ad campagne met automatische opvolging is niet alleen het aantal brochure aanvragen gestegen, maar hebben we ook het opvolgproces efficiënter ingericht. "

- Luuk Roos

Lead Ad campagnes

Ter opvolging van de websitebezoeken campagne ter inspiratie hebben we een lead ad campagne opgezet om brochure aanvragen te realiseren. In deze lead ad campagne targeten we op postcodes die koopwoningen bevatten met een WOZ waarde van >300k.

Automatische leadopvolging

De brochure aanvragen vanuit de lead ad campagne worden automatisch opgevolgd met een mailflow. Hiervoor hebben we met Zapier een koppeling gemaakt met het e-mailmarketingsysteem van Niek Roos. Direct na het inzenden van het lead ad formulier wordt de brochure automatisch verzonden. 10 dagen na de eerste mailing werd er opnieuw een mail gestuurd in de vorm van een opvolging. Hierin wordt gevraagd of alles duidelijk was, is er de mogelijkheid om de brochure opnieuw te bekijken, een afspraak in te plannen of de configurator in te vullen. Eventuele verdere opvolging wordt gedaan door de klantenservice van Niek Roos.

Efficiëntie door automatisering

De successen die we met deze campagne hebben behaald zijn niet alleen terug te zien in het aantal brochure aanvragen en offerte aanvragen, maar hebben ook geleid tot een efficiëntere inzet van de klantenservice capaciteit.

Lessons learned

  • Zorg voor een soepele opvolging van eerste contact tot offerte aanvraag
  • Test met het aantal dagen tussen de opvolgmails voor een optimaal traject
  • Check regelmatig op de kwaliteit van je aanvragen
leadrs_cardsv2

Wat zijn jouw ambities?
Neem vrijblijvend contact op!

Solliciteer direct

"*" geeft vereiste velden aan

Toegestane bestandstypen: docx, doc, txt, pdf, jpg, png, Max. bestandsgrootte: 10 MB.

Plan een vrijblijvend gesprek

Benieuwd naar welke aanpak past bij jouw vraagstuk? Met slechts 5 vragen, kunnen we jou een passend voorstel doen!

dafsdf