Spring naar content

Kemkens x Leadrs

Cliënt: Kemkens

Oplossing: Leadgeneratie

Sector: Installatie

Vraagstuk

Hoe kunnen we op lange termijn profiteren van trends?

De gasprijzen zijn in een jaar met 235% gestegen, waardoor er ineens veel meer interesse is ontstaan in het besparen van gas. Het zoekvolume is met 673% toegenomen ten opzichte van het jaar ervoor. Voor Kemkens die verduurzamingsproducten zoals zonnepanelen en warmtepompen aanbiedt een grote kans! Dit vroeg om een goede contentstrategie, waarin ingespeeld werd op de kansen van de markt.

Aanpak

Door middel van diverse data-analyses binnen de hele marketingfunnel is een contentstrategie opgesteld. Binnen deze strategie wordt ingespeeld op het laaghangend fruit waardoor op de korte termijn al het verschil kan worden gemaakt.

Award winning case

Leuk feitje: Met deze case zijn we 2e geworden bij de Friends of Search Awards!

+224%

zonnepanelen leads

+193%

warmtepomp leads

+547%

klikken op zon en warmtepomp

"De vraag was er, het was alleen zaak om zichtbaar te worden en concurrenten te verslaan. Hierin heeft de full-funnel contentstrategie écht een verschil gemaakt."

- Vera Luijkx

Een combinatie van data en multimedia

Zoekwoordonderzoek

Allereerst zijn alle fasen van de klantreis in kaart gebracht om nieuwe invalshoeken te ontdekken. Dit bracht ons bij onderwerpen zoals verduurzamen en gas besparen. Vervolgens is met deze input een zoekwoordonderzoek uitgevoerd om te zien waar de kansen in de markt zaten.

Concurrentie analyse

Een ander belangrijk aspect is wie je belangrijkste online concurrenten zijn. Hiervoor is de eerste pagina van de zoekresultaten gescraped (code automatisch uitgelezen) voor de zoekwoorden uit het zoekwoordonderzoek. Hierdoor wisten wij precies welke URL’s het goed doen in de zoekresultaten en waar dus goed naar gekeken moest worden.

Scrapen van related questions

Ook zijn de related questions gescraped. Deze geven namelijk inzicht in subonderwerpen die Google linkt aan het bepaald zoekwoord. Omdat Google een steeds completer antwoord probeert te geven op de vraag van iemand is het interessant om ook deze gerelateerde vragen te beantwoorden in je tekst.

Diverse vormen van content

Verder stapt Google steeds meer af van de traditionele blauwe vinkjes en wordt het belangrijker om steeds meer verschillende vormen van content te bieden. Daarom is er in de contentstrategie ook gebruik gemaakt van verschillende vormen van content zoals video’s infographics, afbeeldingen en een hulpgids.

Een full-funnel multimedia contentstrategie

Door het perspectief te verbreden zowel op het gebied van de inhoud als de vorm die we aanbieden hebben we een contentstrategie neergezet die écht het verschil maakt.

Lessons learned

  • Inspelen op actualiteiten: Het inspelen op trends zoals verduurzaming kan op de langetermijn ook een positief effect hebben.
  • Multimedia: Door gebruik te maken van verschillende vormen van content kan je je echt onderscheiden t.o.v. concurrenten.
  • Analyse: De uitgebreide analyse waarin ook verder is gekeken dan enkel de zoekwoorden heeft gezorgd voor teksten die sterke online spelers verslaan.
leadrs_cardsv2

Wat zijn jouw ambities?
Neem vrijblijvend contact op!

Solliciteer direct

"*" geeft vereiste velden aan

Toegestane bestandstypen: docx, doc, txt, pdf, jpg, png, Max. bestandsgrootte: 10 MB.

Plan een vrijblijvend gesprek

Benieuwd naar welke aanpak past bij jouw vraagstuk? Met slechts 5 vragen, kunnen we jou een passend voorstel doen!

dafsdf