Spring naar content

Newtone x Leadrs

Cliënt: Newtone

Oplossing: Leadgeneratie

Sector: Zakelijke dienstverlening

Vraagstuk

Hoe kunnen we drie website migreren naar één website?

De accountantskantoren HLB Witlox Van den Boomen, PKF Wallast en Koenen & Co zijn gefuseerd tot één organisatie Newtone. Hiermee is het een van de top 10 Nederlandse accountantskantoren van Nederland geworden. Hier hoort natuurlijk een website bij die dit ook uitstraalt. Het was van belang dat de website SEO proof is en geoptimaliseerd voor conversie.

Aanpak

Data gedreven contentstrategie

De focus in de websitemigratie lag op het overdragen van zoveel mogelijk waarde naar de nieuwe website. Hiervoor is een sitemap opgezet waarin de pagina’s van alle drie de websites zijn gecombineerd en waar de data per pagina omtrent verkeer en conversie aan toe is gevoegd. Zo konden er wel overwogen keuzes gemaakt worden in welke tekst het beste gebruikt kon worden voor de nieuwe website. Ook is er een CRO-analyse uitgevoerd over alle drie de websites om de lessons learned van alle drie de website te combineren in de nieuwe website.

"Vera was een onmisbare gids tijdens de totstandkoming van onze nieuwe website. Zij bewaakte niet alleen de planning als projectmanager, maar bood tegelijkertijd innovatief advies op het gebied van SEO en CRO. Met als resultaat een optimaal vindbare en conversiegerichte website."

- Martijn Stals - Marketing en communicatie specialist Newtone

De websitemigratie

Data als basis

Als basis van deze migratie is data gebruikt om ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk waarde mee over wordt genomen naar de nieuwe website. Met een nieuw domein begin je altijd weer op 0 waarde, hierdoor gaat er altijd een groot deel van het verkeer verloren. Dat na 3 maanden het SEO-verkeer weer op 46% zit, is veel belovend voor de toekomst.

Intensieve samenwerking

Voor het behalen van dit resultaat is een intensieve samenwerking geweest tussen Newtone, het brandingbureau, webbouwer en Leadrs. In deze samenwerking hebben wij datagedreven feedback gegeven op de creatieve ideeën van de brandingbureau. Bovendien is meegekeken vanuit de techniek of alles voldoet aan de technische richtlijnen van Google. Zo hebben we het beste van alle werelden samen gebracht.

Meten is weten

Wat ook erg belangrijk is geweest voor de nieuwe website is de meetbaarheid. Wij hebben samen met Newtone gekeken naar wat er meetbaar gemaakt moet worden en deze inrichting gedaan. Zo weten we precies wat onze acties hebben opgeleverd.

Data om slimmere keuzes te maken

Data is in alles wat een doen een belangrijke basis, omdat dit ons leert wat wel en niet werkt.

  • Een sitemap zorgt voor overzicht in een websitemigratie
  • Data geeft inzicht is belangrijke aspecten.
  • Door middel van een goede samenwerking wordt het maximale resultaat behaald.
leadrs_cardsv2

Wat zijn jouw ambities?
Neem vrijblijvend contact op!

Solliciteer direct

"*" geeft vereiste velden aan

Toegestane bestandstypen: docx, doc, txt, pdf, jpg, png, Max. bestandsgrootte: 10 MB.

Plan een vrijblijvend gesprek

Benieuwd naar welke aanpak past bij jouw vraagstuk? Met slechts 5 vragen, kunnen we jou een passend voorstel doen!

dafsdf