Cliënt: Life Outdoor Living
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Retail
Vraagstuk
Websitemigratie én rebranding: challenge accepted!
Na jarenlang succesvol gebouwd te hebben aan het merk BuitenHof Tuinmeubelen, was het tijd voor een nieuwe stap. Met het oog op de internationale ambities was een rebranding noodzakelijk. Niet alleen dienden de 35 winkels in een nieuw jasje gestoken te worden, ook de website en de campagnes konden in dit verhaal niet ontbreken.
Aanpak
Opstellen migratieplan
Voor de migratie en rebranding van BuitenHof Tuinmeubelen naar Life Outdoor Living, is een SEO-audit uitgevoerd om in kaart te brengen wat de belangrijkste pagina’s zijn om te behouden. Daarnaast hebben we in kaart gebracht wat nodig is om de huidige site-architectuur te optimaliseren en welke technische componenten niet mogen missen in de nieuwe website. Ook vergt de rebranding een plan van aanpak voor de campagnes op Google Ads, Microsoft Ads, Meta en Pinterest om de naamsbekendheid van het nieuwe merk te vergroten en bestaande klanten te behouden.
"De impact van een rebranding en websitemigratie wordt vaak onderschat, maar gelukkig dat we hier samen met Life goed in hebben samengewerkt! "
- Emily - SEO consultant Leadrs
Begeleiding gedurende het hele traject
Vanaf het moment dat de rebrandingplannen concreet werden, zijn we direct aan de slag gegaan met een gedetailleerd plan van aanpak. Dit hebben we in nauwe samenwerking met Life, de webbouwer en het communicatiebureau uitgewerkt. Ook tijdens de livegang en in de periode daarna hebben we intensief samengewerkt om de overgang te monitoren en resultaten bij te sturen.
Basis voor verdere optimalisatie
Hoewel de migratie en rebranding succesvol zijn afgerond, betekent dat niet dat we nu achterover kunnen leunen. Het echte werk begint nu pas: we gaan samen op zoek naar nieuwe kansen om de vindbaarheid van Life nog verder te verbeteren!
Samenwerken voor een nóg beter resultaat!
De successen die we samen hebben behaald komen door een intensieve samenwerking. Alleen samen komen we tot een optimaal plan en kunnen we de uitvoer tot een succes brengen!
Lessons learned
- Start tijdig met een plan van aanpak
- Zorg voor een goede afstemming tussen alle betrokken partijen
- Focus niet alleen op de migratie, maar ook op de vervolgstrategie