Cliënt: GroenRijk
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Retail
Vraagstuk
Maximaliseren van de omzet
Als doel hadden we om de marges te verbeteren en een groter deel van het succes uit de campagnes te halen. Daarom werd de volledige focus gelegd op het maximaliseren van de omzet. Binnen het Google Ads account is de ROAS, oftewel de opbrengst per bestede advertentie-euro, het centrale kengetal.
Aanpak
Op zoek naar de juiste doelgroep
Als een outlet biedt Groenrijk Tilburg een gegarandeerde laagsteprijsgarantie. De vraag is: hoe bereiken we de koopjesjagers optimaal én genereren we tegelijkertijd voldoende omzet uit de campagnes? Met behulp van twee Performance Max campagnetypes speelden we hierop in: prestatie- en actiecampagnes. Met de geavanceerde Labelizer-functie van ProductHero bouwden we de automatische prestatiecampagnes. De actiecampagnes zijn afgestemd op het seizoen en specifieke webshopacties
ROAS
ROAS
jaar samenwerking
"Leadrs heeft ons geholpen structuur aan te brengen in de Google Ads campagnes. Ook zijn de resultaten hierdoor structureel beter geworden"
- Luc - Eigenaar webshops GroenRijk
ROAS optimalisatie
Dankzij een goed doordachte benadering – het inspelen op webshopacties, het strategisch gebruik van externe tools en het nauwkeurig aanvoelen van seizoens- en product(groep)trends, gecombineerd met het continu bijsturen van de ROAS – hebben we een ROAS van 15,13 gerealiseerd (in de periode van oktober 2022 tot en met augustus 2023). Eenvoudig gezegd, elke euro die we hebben uitgegeven aan onze campagnes, heeft 15,13 euro omzet gegenereerd.
Time management draagt bij aan hogere ROAS
Allereerst hebben we een aanzienlijke verbetering in de ROAS gerealiseerd waar zowel wij als GroenRijk Tilburg erg blij mee zijn. Maar een échte winnaar wilt altijd beter, dus aan ons de taak om de beschikbare uren nóg beter te besteden door de inzet van slimme tools en lessons learned.
Lessons learned
- Bouw een sterke basis
- Versterk dit met specifieke actiecampagnes
- Plan structurele contactmomenten met de klant