Cliënt: Amega
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Automotive
Vraagstuk
Introduceren nieuw SKODA model
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat mensen de ŠKODA ENYAQ leren kennen en een aanvraag doen voor private lease? Om op beide aspecten van het vraagstuk in te spelen is er een Discovery campagne opgezet. De binnengehaalde leads werden vervolgens opgevolgd door het sales team van Ames ŠKODA Centrum. De status van het daadwerkelijke aantal orders werd doorgeven en verwerkt in ons eigen leaddashboard.
Aanpak
Kwalitatieve leads scoren
De focus lag op het zoveel mogelijk binnenhalen van kwalitatieve leads. Dit hebben we gedaan door middel van een Discovery campagne via Google. Dit campagnetype bundelt de kracht van creatieve uitingen in combinatie met prestatie. Daarnaast werkte we met een speciale campagne actiepagina waarin de consument genoeg informatie kon vinden en werd getriggerd het formulier in te vullen. Om continu de kwaliteit van de leads te waarborgen hadden we een leaddashboard waarin de kwaliteit van leads werd beschreven waardoor we de campagnes konden optimaliseren.
plaats Dutch Search Awards
per kwalitatieve lead
ROAS
"Deze campagne heeft ervoor gezorgd dat we de meeste ENYAQ iV’s aan private lease rijders in heel NL hebben mogen leveren!"
- Erik Drijver – SEAT, SKODA en Online sales bij Ames Autobedrijf
Discovery campagne
Om de KPI’s zichtbaarheid en leads beide aan te vliegen hebben we gewerkt met een Discovery campagne. Hiermee konden we ook een doelgroep aanspreken die interesse heeft in een nieuwe auto en verduurzaming. Een ideale doelgroepmix voor de SKODA ENYAQ.
Winnende actiepagina
Om het aantal leads te maximaliseren hebben we een winnende landingspagina aangemaakt. De pagina heeft geen afleiding, duidelijk doel en een eenvoudig formulier met de benodigde gegevens. De pagina had meerdere doel mogelijkheden. Zo konden geïnteresseerde direct een proefrit boeken maar ook kon er laagdrempelig contact worden opgenomen via Whatsapp.
Beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini
Om de doelgroep te overtuigen om op de advertentie te klikken werd er in de advertentieteksten ingespeeld op het feit dat er tijdelijk korting per maand op het leasebedrag zat, de duurzame factor van de auto en het feit dat Amega positief staat aangeschreven bij huidige klanten. Gaande weg is er getest met meerdere principes van Cialdini voor de beste mix binnen de advertenties.
Snel handelen voor de beste resultaten
De successen die we samen hebben behaald komen door het snelle schakelen tussen Leadrs en Amega. De structurele terugkoppeling van de leadkwaliteit zorgde er mede voor dat we snel de campagnes konden aanpassen wanneer daar om gevraagd werd. Hiermee konden we structureel een goede leadkwaliteit aanleveren.
Lessons learned
- Focus op goed converterende landingspagina
- Schakel maken tussen leads en kwaliteit van de leads
- Nieuwe campagnes inzetten voor minder concurrentie