Cliënt: Dental365
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Zorg
Vraagstuk
Kosten drukken en toch groeien
De kosten voor de Google Ads campagnes moesten naar beneden, maar tegelijkertijd is het doel om te groeien na een overname van eigenaars. Een lastig vraagstuk omdat het eigenlijk twee tegenstrijdige doelstellingen zijn. Maar wij zouden Leadrs niet zijn als we deze uitdaging niet met beide handen zouden aanpakken.
Aanpak
Combineren van data voor meer inzicht
Deze uitdaging vroeg om een simpele maar toch doeltreffende aanpak. Door middel van het samenvoegen van 3 Google Ads accounts kregen we meer data in 1 account, waardoor alle campagnes in het account profiteren van elkaar doordat er meer data tot Google z’n beschikking was. Hierdoor was al een deel van de fundering geplaatst.
sollicitanten
CPL
Vertoningen
"We kunnen nu gemakkelijk nieuwe campagnes toevoegen waarvan we weten dat we een winnende formule hebben."
- Tim Santbergen - SEA specialist Leadrs
Pakkende advertentieteksten
Om zoekenden nog beter te laten doorklikken hebben we pakkendere en actiegerichtere advertentieteksten opgesteld en getest met verschillende varianten. Doordat we dit voor alle campagnes deden, konden we snel en doelgericht teksten testen die tot het beste resultaat leidden.
Budgetregels
We hebben geanalyseerd wanneer we de meeste afspraken binnen halen, maar tegelijkertijd ook het meeste op budget verloren. Op basis hiervan hebben we budgetregels toegepast om op de drukste momenten nog beter zichtbaar te zijn door op die momenten meer budget in te zetten.
Toekomstbestendig
Doordat er al verschillende locaties waren en het plan van Dental365 is om te groeien, was het belangrijk om een fundering te maken waarin we een hoge standaard van onze campagnes maken. Hierdoor kunnen we gemakkelijk nieuwe campagnes toevoegen waarvan we weten dat we een winnende formule hebben.
Sturen op afspraken
Doordat er gestuurd wordt op telefonische afspraken is het belangrijk om te weten wat de kwaliteit uit de telefoontjes is. Hiervoor zijn we aan de slag gegaan met AdCalls om calltracking te implementeren. Zo konden we ook op daadwerkelijke afspraken sturen in plaats van klikken op een telefoonnummer.
Lessons learned
- Keep it simple: Zorg eerst dat de basis sterk staat en bouw vanuit daar verder met gerichte testen.
- Future proof: Door gerichte testen uit te voeren voor een organisatie met uitbreidingsplannen, kan je gemakkelijk uitbreiden en opschalen.
- Op het juiste moment er zijn: Door analyses te doen wanneer er de meeste afspraken worden behaald, konden we het beperkte budget nog beter inzetten.