Cliënt: Neways
Oplossing: Recruitment
Sector: Hightech
Vraagstuk
Sollicitanten werven in een vijver met grote spelers
Bij Neways Electronics maken ze hightech oplossingen met een menselijke benadering. Samen verbinden ze duurzame innovaties die voor een verandering van betekenis zorgen. Om dit te realiseren is er veel nieuw talent nodig. Maar hoe ga je talent aantrekken in een markt waarin ook grote spelers zoals ASML en VDL actief zijn? Dat vraagt om een krachtige en slimme wervingscampagne.
Aanpak
Combinatie tussen zichtbaarheid en actie
De druk voor het werven van nieuw personeel was enorm hoog dus was snel schakelen essentieel. We zijn daarom van start gegaan vanuit twee fases van het STDC-model. In de Think fase hebben we daarbij de focus gelegd op een stukje informatie geven over het werken bij de Neways in combinatie met de functie. Op deze manier konden we de doelgroep bekend maken met Neways en de functies bij Neways. Vervolgens hebben we een campagne in de Do fase ingezet om mensen tot actie over te laten gaan. Hierin lag de focus op het direct solliciteren. De campagnes die hierbij gedraaid zijn zoekcampagnes, videocampagnes en websiteverkeercampagnes via zowel Meta, LinkedIn als Google.
vertoningen
klikken
sollicitaties
"Leadrs kan ons via de juiste kanalen zichtbaar maken op de arbeidsmarkt. Daar zijn we erg tevreden over!"
- Gerrine Fernhout - Global Manager Talent Acquisition bij Neways
Steeds beter inspelen op de doelgroep
Waar vanuit Neways de wens was om te communiceren met Engels zagen we dat bij niet elke vacature de doelgroep over ging tot actie. Vanuit dit punt zijn we gaan testen met uitingen waar werd gecommuniceerd in het Nederlands. Hierdoor is het doorklikpercentage met 148% gestegen en de kosten per klik gedaald met 46%.
Verder kijken dan snel sollicitaties werven
Neways had als doel om in een korte periode zo veel mogelijk sollicitanten te realiseren. Dat is gelukt, maar daar stopt het niet bij. Door en stapje terug te zetten in de funnel van het STDC-model, gaan we ons focussen op employer branding. Daarbij zetten we niet alleen Neways als bedrijf goed neer, maar leggen we ook het fundament voor het verhogen van het totaal aantal sollicitanten in de toekomst.
Lessons learned
- Trigger de doelgroep met de juiste boodschap
- Focus op het behalen van kwalitatief goede sollicitanten
- Het optimaliseren van een goed converterende landingspagina
- Zet employer branding in voor een sterk fundament