Spring naar content

Lunet x Leadrs

Cliënt: Lunet

Oplossing: Recruitment

Sector: Zorg

Vraagstuk

Employer branding concept ondersteunen met campagnes

Lunet is een zorgorganisatie in regio Eindhoven die zich richt op mensen met een verstandelijke beperking, gedragsproblematiek of een ontwikkelingsachterstand. De organisatie heeft een groot aanbod vacatures voor veel verschillende functies. Om zich te positioneren als werkgever werd het employer branding concept ‘Een goed leven. Ik maak er werk van!’ uitgewerkt door communicatiebureau Coolbrand. Hiermee wil Lunet potentiële werknemers aanspreken. De boodschap is tweeledig: als werkgever een goed leven en werkgeluk bieden aan werknemers, en werknemers aanspreken die uitdaging zien in het verhogen van de levenskwaliteit van cliënten. Lunet was op zoek naar een partner die dit concept door middel van online campagnes bij de doelgroep onder de aandacht kon brengen en kwam zo bij Leadrs terecht.

Aanpak

See Think Do Care campagnestrategie

De samenwerking begon met het bepalen van de strategie en aanpak voor de online campagnes. Op basis van het See Think Do Care model werd bepaald op welke doelgroepen gefocust werd, met welke doelstelling en via welke kanalen. Er was een beperkt budget beschikbaar, dus is vervolgens bepaald welke kanalen en fases het belangrijkste waren om doelstellingen te bereiken. Hierbij is gekozen voor een displaycampagne, Google Ads zoekcampagne en Meta campagne (Facebook & Instagram) met elk eigen doelstellingen. Voor deze kanalen is een campagneplan uitgewerkt, waarbij de strategie doorvertaald werd naar concrete KPI’s, doelgroepen, advertenties en content. Deze campagnes zijn gedurende de looptijd steeds verder geoptimaliseerd volgens de nieuwste innovaties en op basis van de behaalde resultaten.

449762

vertoningen

243

sollicitanten

€ 18,27

CPL

"Het meetbaar maken van niet alleen sollicitaties, maar ook ander online gedrag, levert waardevolle data op waarmee we onze resultaten kunnen optimaliseren."

- Linda Gommers - SEA consultant

Daling in kosten per lead door slim omgaan met beschikbare data

Toen de samenwerking met Lunet startte, werd ook de nieuwe website gelanceerd. Hierdoor was er bij de start van de campagnes weinig data beschikbaar over wat wel en niet goed werkte op de website en wat zorgt voor sollicitaties. Om toch de campagnes van zoveel mogelijk data te voorzien en deze te optimaliseren voor een doelgroep waarvan de kans het grootst is dat zij serieus interesse hebben in werken bij Lunet of zelfs direct solliciteren, zijn allerlei acties op de website meetbaar gemaakt, zoals het klikken op een button of bekijken van een sollicitatieformulier. Deze data is doorgestuurd naar de campagnes, waardoor we de campagnes hierop konden optimaliseren. Daarnaast hebben we diverse testen gedaan, zowel binnen de campagnes als op de website, om te leren wat goed werkt in de campagnes en op de website. Dit heeft samen in de loop der tijd voor een sterke daling in de kosten per lead gezorgd.

Meer resultaat uit hetzelfde budget

Lunet wilde graag met het employer branding concept meer sollicitaties genereren om de openstaande vacatures te vervullen. Dat is gelukt en daar blijven we aan werken. Dit doen we door de campagnes te optimaliseren op basis van de resultaten die bereikt worden, door steeds nieuwe innovaties toe te passen en uit te testen, en door de strategie aan te blijven scherpen.

Lessons Learned:

  • Een campagnestrategie bepalen die aansluit op het employer branding concept zorgt voor een sterke boodschap in de campagnes.
  • Meetbaar maken van niet alleen sollicitaties, maar zoveel mogelijk online gedrag, zorgt voor veel data waarmee de resultaten verbeterd kunnen worden.
leadrs_cardsv2

Wat zijn jouw ambities?
Neem vrijblijvend contact op!

Solliciteer direct

"*" geeft vereiste velden aan

Toegestane bestandstypen: docx, doc, txt, pdf, jpg, png, Max. bestandsgrootte: 10 MB.

Plan een vrijblijvend gesprek

Benieuwd naar welke aanpak past bij jouw vraagstuk? Met slechts 5 vragen, kunnen we jou een passend voorstel doen!

dafsdf