Cliƫnt: Arendse health club
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Sport en recreatie
Vraagstuk
Meer klanten tegen lagere kosten
Arendse health club is een groep van 6 luxe sportscholen in regio West- en Midden-Brabant. De sportschoolketen concurreert met prijsvechters en alternatieve sporten en ziet een trend dat men steeds hogere verwachtingen stelt aan faciliteiten. De vraag was daarom: hoe kunnen we de reeds lopende Google Ads zoekcampagnes optimaliseren zodat meer resultaat behaald wordt uit het beperkt beschikbare budget?
Aanpak
Aanscherpen en optimaliseren zoekcampagnes
Er was een beperkt budget beschikbaar, dus is gekozen om in te zetten op campagnes die de meeste leads opleveren: zoekcampagnes. We zijn gestart met het optimaliseren en consolideren van de campagnestructuur en -targeting. Daarnaast zijn de diensten die Arendse uniek maken en onderscheiden, maar ook degene die het meeste opleveren, extra onder de aandacht gebracht via dynamische zoekadvertenties, keyword insertion en advertentieteksten. Verder zijn de o.a. AI capaciteiten van Google Ads en scripts ingezet om campagnes doorlopend en deels geautomatiseerd bij te sturen.
kosten
leads
jaar samenwerking
"Met hetzelfde budget 60% meer leads behalen vanuit Google Ads is een resultaat waar ik natuurlijk enthousiast van word. En nu gaan we nog een stap verder door niet bij te sturen op leads, maar ook op werkelijke klanten."
- Linda Gommers - SEA consultant
Van lead naar klant
De leads zijn mensen die interesse hebben om lid te worden, maar nog geen klanten. Daarom zijn we samen met Arendse health club, Pageking (de websitebouwer) en Clubplanner (de CRM tool die Arendse gebruikt om leads te verzamelen en op te volgen) aan de slag gegaan om binnen Clubplanner inzichtelijk te maken waar leads vandaan komen en welke leads wel een geen klant worden. Deze data delen we met Google Ads terug. Dit zorgt ervoor dat we in de toekomst campagnes niet alleen kunnen bijsturen op leads, maar ook op werkelijke klanten.
Totaalinzicht
Als volgende stap hebben we een dashboard ontwikkeld, waarin de inzichten uit het CRM Clubplanner, Google Ads, Facebook/Instagram campagnes, Google Analytics en Google Search Console worden gecombineerd. Hierdoor kunnen we op niet alleen op Google Ads, maar op alle kanalen bijsturen en optimaliseren op basis van welke leads klanten opleveren.
Meer resultaat uit hetzelfde budget
Arendse health club wilde graag met een beperkt budget, meer resultaat uit de Google Ads campagnes halen. Dat is gelukt. Nu werken we hard aan het verder inzichtelijk maken en bijsturen op de totaalresultaten
Lessons learned
- Optimaliseer campagnestructuur en maak gebruik van automatisering- en AI mogelijkheden van Google Ads
- Focus op content en goede landingspagina’s
- Zorg voor goed inzicht van de kwaliteit van leads