Optimaliseren van het Google Mijn Bedrijfprofiel

Nederlandse Obesitas Kliniek

Cases / 

Nederlandse Obesitas Kliniek
+26,67%
Meer vertoningen
+19,5%
Meer vertoningen op algemene zoekresultaten
+21,33%
Meer routebeschrijvingen

Hoe zorg je ervoor dat een bedrijf die zijn klanten voornamelijk uit de regio haalt meer relevant verkeer naar de website trekt? Google Mijn Bedrijf kan hier een sterk middel voor zijn. Daarom is er gekozen om Google Mijn Bedrijf in te zetten om de lokale vindbaarheid te verbeteren. Dit is gedaan voor 5 verschillende vestigingen, waarbij dezelfde elementen zijn geoptimaliseerd. Dit betreft de bedrijfsnaam, categorie, omschrijving, afbeeldingen, posts en landingspagina.

Strategie en campagneplan

Het doel van het optimaliseren van het Google Mijn Bedrijf Profiel is dat het aantal vertoningen van het Google Mijn Bedrijf profiel verbeterd, wat zorgt voor meer interactie met het Google Mijn Bedrijf account. Dit alles met het uiteindelijke doel om meer conversies te behalen. In de optimalisatie van het Google Mijn Bedrijf profiel is gelet op het gebruik van zoekwoorden gerelateerd aan het plaats met veel zoekvolume zodat NOK hier beter zichtbaar op wordt. Daarnaast is er ook getracht om een zo goed mogelijk beeld van het bedrijf te geven, zodat eventuele twijfel wordt weggenomen bij de gebruiker.

Het resultaat

26% meer vertoningen

in de zoekresultaten en Google Mijn Bedrijf

 

19,5% meer vertoningen

op algemene lokale zoekopdrachten

 

8,78% meer bezoekers

op de website

 

21,33% meer routebeschrijvingen

via het Google Bedrijfsprofiel

 

+238 behaalde doelen

zoals leads op de website

Vorige case
Volgende case
Ook winnen in jouw branche?

Wij delen graag onze kennis en kunde met je. Neem contact met ons op en maak een afspraak voor een kop koffie in onze playground for winners.