Cliënt: Nederlandse Obesitas Kliniek
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Zorg
Vraagstuk
Van branding naar leads
Voor de Nederlandse Obesitas Kliniek (NOK) hebben we een multimediale aanpak gehanteerd, waarin we mogelijke patiënten willen informeren maar ook activeren. De ervaringen van (oud) patienten wordt ingezet voor branding en de lead campagnes zorgen voor een continue stroom aan aanmeldingen voor de verschillende voorlichtingsavonden per locatie.
Aanpak
Multimediale inzet
Het uiteindelijke doel is het realiseren van aanmeldingen voor NOK. Dit hebben we bereikt door NOK als behandelaar te branden met social campagnes via Facebook en Instagram en Google Ads display en YouTube. De aanmeldingen realiseren we d.m.v. gerichte Google Ads zoekcampagnes en geoptimaliseerde SEO pagina’s. Deze mix aan content en kanalen zorgen ervoor dat we regionaal aanmeldingen kunnen realiseren voor alle 11 vestigingen van Nederlandse Obesitas Kliniek het gehele jaar door.
miljoen vertoningen
aanmeldingen
conversiepercentage
"De aanpak om meerdere kanalen in te zetten over verschillende fases heen zorgt ervoor dat onze doelgroep ons kent maar ook dat ze voor ons kiezen als behandelaar."
- Simone Schenk – Adviseur Marketing & Communicatie
Social voor branding
Om NOK onder de aandacht te brengen onder hun belangrijkste doelgroep zijn we gaan werken met campagnes op Facebook op Instagram. Met ervaringsverhalen van patiënten hebben we in zo wel video- als beeldformaten de doelgroep kunnen infomeren over het gehele behandeltraject.
SEO voor ‘gratis’ websiteverkeer
Het optimaliseren van de belangrijkste pagina’s voor NOK is een doorlopend proces met als doel om minder afhankelijk te worden van betaalde campagnes. De optimalisaties worden bepaald a.d.h.v. data-analyse over de prestaties van de pagina’s en de zoektrends voor de belangrijkste zoekwoorden.
Verschillende conversie mogelijkheden
Om de displaycampagnes te beoordelen op verkeerskwaliteit zijn er meerdere conversies-acties toegevoegd. Deze acties zijn laagdrempelig, zoals het downloaden van een brochure, en geven informatie over het gedrag van de websitebezoeker. Deze data zetten we vervolgens in om de het rendement van de displaycampagne te vergroten.
De ideale mix om je online doelen te behalen
Het inzetten van verschillende kanalen over alle fases heen is uiteindelijk de sleutel tot succes. De doelgroep leert al kennis maken met NOK nog voordat ze hun probleem soms hebben herkent. Hierdoor kennen ze de organisatie als op het moment dat ze wel op zoek zijn naar een geschikte behandelaar.
Lessons learned
- Uitingen afstemmen over de kanalen heen
- Branding als fundering voor leadcampagnes
- Continu optimaliseren belangrijkste SEO pagina’s