De Kappa Groep is al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in het leveren van koeriersdiensten aan bedrijven en instellingen. Zo voorzien zij de complete zakelijke markt met onze uiteenlopende pakketdiensten. Met een duurzaam wagenpark, milieuvriendelijke transportservices, groene fietskoeriers en uitgebreide track en trace inzichten verzorgen ze per jaar zo’n 40.000 nationale en internationale ritten.
7 jaar geleden zijn we de samenwerking met de Kappa Groep aangegaan en zijn we met een nieuwe site gestart om vervolgens Google Ads, display en remarketing campagnes te draaien. Dit leverde direct omzet op, maar bij de jaarlijkse online strategiesessie kwam ook naar voren dat de afhankelijkheid te groot werd. Hierna hebben we een complete SEO strategie uitgerold en zijn ons gaan focussen op conversie verbeteringen.
Daarnaast zijn we dashboards gaan inrichten om inzichten per kanaal te geven en hebben we met Adcalls en Quookie ook de calls getrackt, zodat we nu ook kunnen doormeten welke leads leiden tot klanten en wat de initiële orderwaarde is.
Vervolguitdaging zal zijn om de omzet bij bepaalde klantsegmenten (bijv. advocatenbranche) te vergroten via inzet van Linkedin.
Afhankelijkheid van Google Ads verminderd door inzet van SEO en CRO.
Hoe kunnen we de afhankelijkheid van SEA verkleinen, door meer te investeren in SEO en de conversie van de website te verhogen?
Na een complete SEO scan en analyse werd de technische architectuur van de website opnieuw ingericht/aangepast. Daarna volgde een SEO optimalisatie en werd de content uitgebreid om de basis te leggen voor meer bezoekers. Door A/B testen en heatmap inzichten werd de conversie van bezoeker naar lead verhoogd.
Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!