HomeReferentiesDichterbij

Dichterbij

"Met de inzet van het STDC model hebben we onze recruiment strategie naar een hoger level weten te tillen" Linda Polak - Sen. marketing- en communicatieadviseur
1 miljoen
Vertoningen See fase
> 14.000
Websiteverkeer Think fase
€ 4,75
Kosten per conversie Do fase

 

Dichterbij is er voor mensen met een verstandelijke beperking en hun netwerk. Ze leveren zorg op maat, op basis van behoeften, wensen en talenten wordt er samen gewerkt aan een fijn en betekenisvol leven. Je vindt Dichterbij in Limburg, Brabant en Gelderland. Leadrs ondersteunt Dichterbij bij het optimaliseren van de zichtbaarheid als werkgever in de zorg.

Doel

In de zorg is het vinden van goede werknemers een grote uitdaging door de krapte op de arbeidsmarkt, ook bij Dichterbij. Daarom was de vraag om de werving van Dichterbij te ondersteunen met campagnes die Dichterbij bekend maken als aantrekkelijke werkgever bij mensen met een zorg gerelateerde opleiding, en hen uiteindelijk enthousiasmeren om te solliciteren of contact op te nemen met de recruiters om een passende baan te vinden.

Plan van aanpak

Aangezien het om een breed arbeidsmarktcommunciatie plan gaat is ervoor gekozen om te werken vanuit een totale strategie o.g.v. het STDC model (See, Think, Do, Care) waarbij we online campagnes in alle fases van de journey van mogelijke sollicitanten.

  • YouTube en Facebook videocampagnes in de See fase
  • Display, Facebook carrousel en Discovery campagnes in de Think fase
  • Facebook remarketing lead ad in de Do fase

Elke fase had eigen doelstellingen (zichtbaarheid, websiteverkeer of conversie) om de funnel met potentiële werknemers van Dichterbij te vergroten . De looptijd van de Dichterbij & !K campagne was 5,5 maand en werd ook ondersteund door de offline kanalen.

STDC recruitment strategie
  • Aanleiding

    Door middel van online campagnes Dichterbij bekend maken als aantrekkelijke werkgever bij mensen met een zorg gerelateerde opleiding.

  • Plan van aanpak

    Online campagnes inzetten o.b.v. STDC strategie, met YouTube en Facebook videocampagnes in de See fase; display, Facebook carrousel en discovery campagnes in de Think fase; en een Facebook remarketing lead ad in de Do fase.

  • Resultaten
    • Bijna 1 miljoen vertoningen van de campagnes in de See fase tegen
      een gemiddelde CPC van € 0,03.
    • 14.115 websitebezoekers in de Think fase
    • 108 contact aanvragen met recruiters via lead ad in de Do fase
      (Kosten per aanvraag € 4,75)
    • 199 sollicitaties via de website voor de betreffende profielvacatures
    • 172 contact aanvragen met recruiters via website
Jordi Damen

Wil je ook hulp bij het inzetten van het STDC model voor je recruitment campagnes?

Wij helpen je graag bij het opzetten van een gedegen recruitmentstrategie!

Dit wil ik ook