HomeReferentiesBuitenHof Tuinmeubelen Strategie

BuitenHof Tuinmeubelen

In intensieve samenwerking met BuitenHof is een online strategie ontwikkeld, zijn recruitment strategieën toegepast om nieuwe medewerkers aan te nemen, en is een branding, sales en retentie programma ontwikkeld met als doel de offline en online omzet voor 23 winkels te vergroten. Deze case is door Google bekroond met een nominatie voor de Google Premier Partner Awards EMEA in de categorie "Growing Businesses Online".
Statisch-Mooy-Liggend
940%
meer zichtbaarheid met campagnes
30%
online omzetstijging t.o.v. vorig jaar
68%
ROAS toename op campagnes
Statisch-Mooy-Liggend

Sinds 2016 zijn we de online marketing partner van BuitenHof Tuinmeubelen, één van de grootste tuinmeubelketens in Nederland en België. BuitenHof Tuinmeubelen is een familiebedrijf dat zich richt op luxe tuinmeubelen van hoge kwaliteit. De unieke formule heeft in de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Gestart met een paar winkels in het Brabantse land is het familiebedrijf uitgegroeid tot een keten van 23 tuinmeubelwinkels in Nederland en België. Omdat zij het complete proces van trend spotting, ontwerp, productie, winkel, transport en service in eigen hand hebben, kunnen ze unieke tuinmeubelen tegen een scherpe prijs aanbieden.

Samenwerking en kennisdeling

Leadrs werkt nu 4 jaar samen met BuitenHof Tuinmeubelen. Het bedrijf is bij Leadrs klant geworden omdat er behoefte was aan een samenwerkingspartner op het gebied van online marketing. Ze wilden online marketing niet geheel uitbesteden, maar dankzij intensieve samenwerking tussen een bureau en de eigen marketeers tot de gewenste resultaten komen. Dit sluit aan bij de visie van Leadrs. Bij zo’n samenwerking kan Leadrs namelijk strategisch en gespecialiseerd advies op basis van analyse inbrengen, en de klant kan dit aanvullen met product- en merkkennis. BuitenHof Tuinmeubelen is zelf verantwoordelijk voor de uitvoer van de online activiteiten & Leadrs draagt met haar kennis bij aan de ontwikkeling van het marketingteam door kennis en cases uit de praktijk met hen te delen. Ook zijn door middel van een opleidingsprogramma eigen marketeers opgeleid, en worden zij constant op de hoogte gebracht van de nieuwste ontwikkelingen vanuit Google en andere online kanalen.

ROPO effect inzichtelijk maken en bijsturen op omzet

De klanten van Buitenhof Tuinmeubelen oriënteren zich voornamelijk online en kopen offline (ROPO). Om inzicht te bieden welke online kanalen leiden tot omzet hebben we in de afgelopen jaren een werkwijze ontwikkeld waarbij alle mogelijke online marketing specialisaties zijn geïntegreerd. Met dashboards worden de omzetcijfers gekoppeld aan de online resultaten zodat we weten welke online kanalen, campagnes en advertenties zorgen voor offline omzet. Op deze wijze kunnen we constant bijsturen en de juiste strategische keuzes maken om de omzet te blijven vergroten.

Online totaalstrategie met doelen en KPI’s

Op basis van de dashboards, analyses van de resultaten, een online strategie gebaseerd op het See Think Do Care (STDC) model en doelstellingen voor de komende periode, wordt elk jaar een nieuw online marketing jaarplan uitgewerkt, waarbij per kanaal in detail de plannen, doelen en KPI’s worden bepaald. Dit zorgt ervoor dat er in drukke periodes een goede basis staat en het voor iedereen overzichtelijk is wanneer welke campagne loopt om optimaal resultaat te behalen.

Google Premier Partner Awards EMEA case "Growing Businesses Online"

Compleet geïntegreerde strategie om online effect op offline aankopen aan te tonen en de offline omzet te vergroten met online marketing

  • Doelstelling

    Meer inzicht creëren in welke online kanalen, advertenties en andere uitingen zorgen voor omzet in de winkels, en dit gebruiken om de offline omzet in winkels te vergroten door middel van online marketing activiteiten.

  • Plan van aanpak

    Er is een online totaalstrategie opgesteld waarin het STDC model, en alle KPI’s, budgetten en doelen per kanaal en fase uitgewerkt zijn. Hierin komen o.a. Search, Display, Video, Shopping, en lokale campagnes aan bod, maar ook social media kanalen, organische content en e-mail marketing. Dit vormt gedurende het jaar de basis voor de campagnes en activiteiten van zowel Leadrs als de marketeers van BuitenHof Tuinmeubelen.

    Daarnaast zijn dashboards ontwikkeld waarin offline omzet, winkelbezoeken en andere klantinteracties zijn samengevoegd en gekoppeld worden aan online resultaten. Hiermee worden wekelijks de resultaten geanalyseerd en wordt er bijgestuurd zodat het plan zo effectief mogelijk uitgevoerd wordt.

  • Resultaten
    • 940% meer zichtbaarheid met campagnes en 40% meer organische zichtbaarheid
    • 30% meer omzet gerealiseerd dan jaar ervoor
    • ROAS toename op campagnes van 68%
    • Nominatie Google Premier Partner Awards EMEA in de categorie “Growing Businesses Online”
Jordi Damen

Heb je veel vestigingen en wil je je online en offline marketing boosten?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook