Recruitment-campagne om nieuwe mensen aan te nemen en op te leiden!

Buitenhof Tuinmeubelen

Cases / 

Buitenhof Tuinmeubelen
3
nieuwe werknemers aangenomen
30+
sollicitanten
€ 3.500
all-in kosten per medewerker

BuitenHof Tuinmeubelen is één van de grootste tuinmeubelketens van de Benelux. Het is een familiebedrijf dat zich richt op luxe tuinmeubelen van hoge kwaliteit. Gestart met een paar winkels in het Brabantse land is het bedrijf uitgegroeid tot een keten van 28 tuinmeubelwinkels in Nederland en België.

Een groeiend bedrijf vereist steeds opnieuw een verbeterde en vernieuwde online marketing aanpak. Van losse werkzaamheden naar een totaalstrategie met een concreet plan, KPI’s en doelstellingen. Daarbij is een goed in-house online marketingteam nodig dat flexibel is en daarin mee kan groeien. Leadrs werd gevraagd om de werving van dit team te ondersteunen.

Online wervingsstrategie en recruitment campagnes die geleid hebben tot aanname van 3 medewerkers

Door concrete vacatures te bepalen en campagnes op te zetten zijn tientallen sollicitaties binnengekomen. Dankzij ondersteuning bij de opvolging zijn 3 medewerkers aangenomen zijn die goed bij het bedrijf passen en gemotiveerd zijn om online marketing optimaal in te zetten voor BuitenHof Tuinmeubelen.

“Onze wens was om online marketeers aan te nemen die goed passen in ons bedrijf en daarnaast de drive en potentie hebben om samen met Leadrs onze online marketing activiteiten naar een volgend niveau te tillen. We zijn zeer tevreden over de medewerkers die dankzij deze campagne zijn aangenomen.”

René Antonissen
Eigenaar en directeur bij Buitenhof Tuinmeubelen

Zo hebben we dit aangepakt

Bekijk hier het stappenplan!

01

Vacature opstellen die de juiste verwachtingen schept en de doelgroep aanspreken

Om passende vacatures op te stellen die een goed beeld geven van zowel de bedrijfscultuur als de werkzaamheden, zijn interviews gevoerd met diverse medewerkers van BuitenHof Tuinmeubelen. Op basis van deze interviews zijn uitgebreide vacatureprofielen samengesteld waarbij in verhaalvorm een werkdag uitgewerkt was, waarin zowel de cultuur als werkzaamheden benadrukt werden. Dit met als doel om in de vacature een goede verwachting te scheppen voor de potentiële kandidaat, om zo de doelgroep aan te spreken en zo veel mogelijk relevante sollicitaties te genereren.

02

Online recruitmentcampagnes om sollicitaties te genereren

De vacatures zijn gebruikt als landingspagina in de online recruitment campagnes. Er zijn Facebook, Instagram, search, display en remarketingcampagnes ingezet om via diverse uitingen de doelgroep te bereiken. Hierbij zijn potentiële medewerkers getarget o.b.v. achtergrond, interesse en locatie op acceptabele reisafstand van het kantoor.

03

Kennismakingsmiddag en ondersteuning bij de selectieprocedure

Nadat de sollicitaties binnenkwamen, is de kwaliteit ervan beoordeeld door Leadrs en BuitenHof Tuinmeubelen. De sollicitanten met de meeste potentie werden uitgenodigd voor een kennismakingsmiddag op kantoor bij BuitenHof Tuinmeubelen. Ze kregen het bedrijf te zien en er werd verteld over de online marketing werkzaamheden door Leadrs. Ook werd er een kennistest gemaakt. Op basis hiervan beoordeelden Leadrs en BuitenHof Tuinmeubelen samen welke kandidaten het beste bij de bedrijfscultuur passen. Uiteindelijk zijn er 3 medewerkers aangenomen. Deze medewerkers hebben na hun start bij BuitenHof Tuinmeubelen een opleidingsprogramma gevolgd bij Leadrs.

Het resultaat

✓ 3 nieuwe medewerkers aangenomen

✓ 30+ sollicitanten op de openstaande functies

✓ € 3.500 all-in kosten per medewerker

Vorige case
Volgende case
Ook winnen in jouw branche?

Wij delen graag onze kennis en kunde met je. Neem contact met ons op en maak een afspraak voor een kop koffie in onze playground for winners.