Google kondigde vorig jaar al aan dat er een nieuwe advertentie variant gelanceerd zou gaan worden. Dat hebben ze nu gedaan, want de Discovery Ad is te gebruiken. Samen met Leadrs kun je nu een Discovery Campaign opzetten. Wat houdt een Discovery Ad in en hoe kun je die met behulp van Leadrs toepassen in jouw account? Daar lees je alles over in deze blog!
Wat zijn Discovery Ads?
Discovery Ads zijn advertenties die je kunt vinden in de Google Discover feed, maar die ook kunnen worden weergegeven op de YouTube startpagina en binnen Gmail. We horen je denken: wat is de Google Discover feed ook alweer? Dat is een feed voor mobiele apparaten waarin artikelen worden weergegeven die overeenkomen met de interesses van de gebruiker. Deze feed is gebaseerd op het algoritme van Google. Je kunt deze feed personaliseren door aan te geven of je de getoonde artikelen interessant vindt ja of nee. Op de afbeelding hieronder wordt de Google Discover feed weergegeven.
Hoe zien Discovery Ads eruit?
Om een Discovery Ad te maken dien je 5 headlines en 5 omschrijvingen toe te voegen zodat Google met deze varianten kan testen. Daarnaast maakt een Discovery Ad gebruik van jouw logo en afbeeldingen. De Discovery Ads van Google zijn weer een vorm van dynamische smart campagnes. Wat houdt dit in? Google gebruikt haar algoritme om automatisch de juiste advertentieformaten op de juiste plek voor de juiste doelgroep te tonen. Dit zodat de kans op conversie hoger is.
Wat kunnen Discovery Ads opleveren?
Discovery Ads zijn vergelijkbaar met een social post, maar dan met de targeting mogelijkheden van Google. Hiermee wordt bedoeld dat bijvoorbeeld getarget kan worden op mensen met een bepaalde aankoopintentie, dit kan bij social niet. Discovery Ads maakt gebruikt van twee biedstrategieën, namelijk conversies maximaliseren of doel-CPA. Dit betekent dat ook dat Discovery Ads gericht zijn op het genereren van zoveel mogelijk conversies.
Wij hebben voor een van onze klanten een Discovery campagne opgezet en hier zien we positieve resultaten. Hoe zien we die positieve resultaten dan? Er worden meer conversies behaald tegen een lagere kosten per conversie in vergelijking met display.