7 redenen waarom een advertentie niet getoond wordt

Hulpprogramma Advertentievoorbeeld en- diagnose

Zoek je overal naar je advertentie, maar kun je deze niet vinden? Voer om te beginnen een zoekopdracht voor jouw tekstadvertentie uit met het hulpprogramma Advertentievoorbeeld en -diagnose. We raden altijd aan dit hulpprogramma te gebruiken in plaats van zoekacties uit te voeren op Google.nl. Hiermee kun je namelijk de advertenties bekijken zonder dat er extra vertoningen gegenereerd worden, waardoor de doorklik van de advertentie omlaag gaat (lage CTR).

Hulpprogramma Advertentievoorbeeld Google Ads

Veel voorkomende redenen

Neem allereerst onderstaande redenen door, voordat je de campagnes dieper induikt! Dit kan je namelijk een hoop werk besparen.

1. Is de advertentie goedgekeurd of wordt die nog beoordeeld?

Indien een advertentie niet getoond wordt, is het belangrijk om eerst te kijken naar de goedkeuringsstatus van de advertentie. Tijdens een beoordeling worden advertenties namelijk nog niet weergegeven.

2. Zijn de factuurgegevens door Google geaccepteerd?

Een account is pas actief nadat de factuurgegevens door Google zijn goedgekeurd, zodat er betalingen gedaan kunnen worden.

3. Google herkent het IP-adres

Wanneer je herhaaldelijk via Google naar je eigen advertentie zoekt, maar hier nooit op klikt, wordt de advertentie mogelijk na een tijdje niet meer weergegeven. Dat komt omdat Google het IP-adres van je computer herkent en geen advertenties weergeeft waarin je waarschijnlijk niet geïnteresseerd bent.

4. Advertentieplanning

Maak je gebruik van advertentieplanning? Dan is het mogelijk dat je advertentie alleen op bepaalde uren van de dag of dagen van de week wordt weergegeven. Bekijk daarom eerst of dit ook voor jouw advertenties geldt.

5. Targeting op locatie

Maak je gebruik van geografische targeting? Dan is het mogelijk dat je advertentie alleen in bepaalde landen of regio’s wordt weergegeven.

6. Dagbudget bereikt

AdWords geeft je advertenties zo vaak mogelijk weer zonder het dagbudget te overschrijden. Als het budget eenmaal bereikt is, worden de advertenties niet meer weergegeven. Om dit te voorkomen, is het aan te raden om de standaardweergave ‘Advertenties gelijkmatig weergeven’ voor je campagne in te stellen.

7. Te lage kwaliteitsscore

Verklaren bovenstaande redenen niet waarom de advertentie nog steeds niet wordt getoond? De berekening of de advertentie voor een vertoning in aanmerking komt, is voor een groot deel afhankelijk van de biedingen en kwaliteitsscores van de huidige advertenties en zoekwoorden. Bekijk hier tips om een hogere kwaliteitsscore te behalen!

Wil jij checken of de kwaliteit van jouw campagnes ten opzichte van de concurrentie nog goed is? Vraag dan hier onze SEA scan aan!

Gerelateerde posts
SEA (zoekmachine adverteren)
SEA (zoekmachine adverteren)