Cliënt: Van der Heide
Oplossing: Leadgeneratie
Sector: Installatie
Vraagstuk
Hoe kunnen we een website neerzetten die goed gaat ranken in Google?
De website van Van der Heide was toe aan een nieuw jasje. Dit geldt niet alleen voor het design, maar ook voor de teksten en de structuur van de website. Door de verzoeken uit alle richtingen voor pagina’s op de website waren er verschillende pagina’s die op hetzelfde zoekwoord stuurden en was de structuur binnen de website kwijt. Samen met de webbouwer en Van der Heide zijn we gaan kijken naar een nieuwe website structuur die logischer is voor bezoekers, conversiegericht en SEO proof.
Aanpak
Design en data smolten samen
In het websitetraject is intensief samengewerkt met de Van der Heide en de webbouwer die ook het digital design van de website heeft gemaakt. Hier is vanuit onze kennis op het gebied van neuromarketing en lessons learned op geschoten, omdat de website nog niet goed meetbaar was. Verder heeft het zoekwoordonderzoek en de doorvertaling in de sitemap juist weer de websitestructuur bepaald. Tot slot, is intensief met tekstschrijvers geschakeld om de teksten te optimaliseren op SEO.
non-branded klikken
positie op bliksembeveiliging
"Door de prettige samenwerking tussen klant, webbouwer, tekstschrijvers en ons hebben we elkaar kunnen uitdagen om zo tot een maximaal resultaat te komen!"
- Vera Luijkx - SEO/CRO consultant
Begeleiding volledig websitetraject
Contentstrategie
De samenwerking is gestart met een doelgroepsessie met diverse specialisten om de doelgroep en het aanbod duidelijk is kaart te brengen. Dit vormde een sterke basis voor het zoekwoordonderzoek. Op basis van het zoekwoordonderzoek en de gesprekken met specialisten is vervolgens een sitemap opgezet die de basis van het websitetraject heeft gevormd. Hiervoor is het goed om te benoemen dat de kennisbank die uiteindelijk echt het verschil moet maken op het gebied van SEO nog niet eens is uitgerold bij de websitelivegang. De stijging van 20% in het non-branded verkeer is enkel met het herstructureren en herschrijven van de bestaande content verwezenlijkt.
CRO advies
Zoals gezegd was de oude website niet goed meetbaar. Echter weten we vanuit neuromarketing en eerdere projecten wel wat goed werkt en wat niet. Met deze kennis is advies gegeven over het design dat de webbouwer heeft gemaakt. Dit om creativiteit en conversiegerichtheid te combineren!
Teksten
Voor het maximale resultaat is het niet alleen van belang dat de structuur wordt geoptimaliseerd maar ook dat de teksten goed zijn geoptimaliseerd op SEO. Daarom is er een training gegeven over waar rekening mee moet worden gehouden tijdens het schrijven. Ook is er voor ieder paginatype een briefing gemaakt waarin alle belangrijke elementen staan toegelicht en is er intensief contact geweest met de tekstschrijvers over de teksten.
Infrastructuur
Zoals aangegeven was de oude website niet goed meetbaar. Om de nieuwe website straks verder door te ontwikkelen op het gebied van CRO was de meetbaarheid van de website een belangrijk aspect. Deze infrastructuur hebben we dan ook middels Google Tag Manager ingericht voor zowel GA4 als Google Search Console.
Intensieve begeleiding tijdens websitetraject
Door de intensieve begeleiding en samenwerking tussen de verschillende partijen hebben we mooie resultaten weten te realiseren. Resultaten die de verwachtingen van het MVP (minimale versie van de website waarmee we live wilden) hebben overtroffen.
- Doelgroeponderzoek als basis: Aan de basis van het plan is de doelgroep met zijn behoeften is kaart gebracht. Op basis hiervan hebben we wel overwogen keuzes kunnen maken op het gebied van content.
- CRO advies: Door middel van het CRO advies staat er een gedegen basis die inspeelt op de invloeden vanuit neuromarketing.
- Meetbaarheid: Doordat de website nu goed meetbaar is kunnen we op basis van het vertoonde gedrag op de website een advies uitbrengen voor de doorontwikkeling.